Zmęczone oczy od komputera? Jak im zaradzić?

Ludzkie oko jest delikatnym organem. Aby utrzymać zdrowie oczu w dobrym stanie, ważne jest, aby podjąć odpowiednie środki ostrożności podczas korzystania z komputera. Jest wiele rzeczy, które możesz zrobić, aby zapobiec zmęczeniu oczu, a jeśli …

zmęczone oczy od pracy przy komputerze

Ludzkie oko jest delikatnym organem. Aby utrzymać zdrowie oczu w dobrym stanie, ważne jest, aby podjąć odpowiednie środki ostrożności podczas korzystania z komputera.

Jest wiele rzeczy, które możesz zrobić, aby zapobiec zmęczeniu oczu, a jeśli czujesz, że jest na to za późno, są też pewne rzeczy, które mogą pomóc zmniejszyć zmęczenie oczu.

Choć mogą się wydawać ważne, nie są trudne do wdrożenia i na dłuższą metę będą miały pozytywny wpływ na zdrowie oczu.

Praca przed komputerem lub czytanie – te czynności męczą oczy

Osoby, które spędzają długie godziny pracując przy komputerze, częściej odczuwają zmęczenie, bóle głowy i suchość oczu.

Rozwiązaniem tych problemów jest robienie okresowych przerw w ciągu dnia, aby wstać i spacerować przez co najmniej pięć minut. Oprzyj oczy na kilka sekund, zakrywając je dłońmi. Od czasu do czasu zmieniaj fokus z ekranu na drukowaną stronę. Utrzymuj okulary do komputera w czystości, aby nie powodowały zmęczenia oczu i upewnij się, że je nosisz, jeśli ich potrzebujesz!

Zmęczone oczy – jakie mogą być przyczyny?

Dłuższa praca przy komputerze może obciążać oczy i powodować zmęczenie oczu.

Wiele osób pracuje na komputerach, co może być bardzo męczące dla ich oczu. Najczęstsze przyczyny zmęczenia oczu to ekspozycja na jasne światło lub lampy fluorescencyjne w biurze, suchość oczu spowodowana odblaskami komputera i zbyt słabe mruganie podczas pracy przy komputerze.

Zmęczone oczy – czy krople pomogą?

Wiele osób boryka się z bólem i dyskomfortem suchych i zmęczonych oczu. Może to być spowodowane wieloma czynnikami, w tym soczewkami kontaktowymi, ekranami komputerów, brakiem snu lub światłem słonecznym.

Krople do oczu pomagają złagodzić objawy zespołu suchego oka, takie jak uczucie pieczenia w oczach, zaczerwienienie, swędzenie i nadmierne wytwarzanie łez. Zawierają różne składniki aktywne, które mogą albo nawilżyć powierzchnię oka, albo pomóc w nadmiernym wytwarzaniu łez.

Domowe sposoby na zmęczone oczy

1. Zrób sobie przerwę od ekranu.

2. Pij wodę (lub inny zdrowy napój).

3. Wyjdź na zewnątrz na światło słoneczne lub zaopatrz się w lampę z żarówką światła dziennego.

4. Połóż oczy na pięć minut na każdym oku, zakrywając drugie oko dłonią lub załóż maskę na oczy, która blokuje całe światło i dźwięk, aby zatrzymać stymulację nerwu wzrokowego i zmniejszyć ciśnienie za oczami, co może ci pomóc zasypiaj szybciej i dłużej śpij.

5. Trzymaj ekran komputera w odległości co najmniej 16 cali od siebie, aby uniknąć mrużenia oczu i napinania mięśni szyi, i dostosuj jasność monitora, aby nie był dla Ciebie zbyt jasny lub zbyt ciemny.

Odpowiednie okulary do pracy przy komputerze na pewno pomogą

Wiele osób nie wie, że odpowiednia para okularów może pomóc im lepiej widzieć. Ale to prawda.

Możesz kupić okulary komputerowe, które odfiltrują niebieskie światło z ekranu komputera i ułatwią czytanie i pracę na komputerze bez zmęczenia oczu.

Być może nie zdajesz sobie z tego sprawy, ale okulary komputerowe są ważną częścią Twojego codziennego życia. Nosisz je, aby chronić oczy przed szkodliwym niebieskim światłem emitowanym przez komputery, telefony komórkowe i tablety. Jednak w większości nie ma ustalonych wytycznych dotyczących rodzaju okularów, które należy nosić, aby zapobiec zmęczeniu oczu.

Najlepszy sposób na zmęczone oczy – patrz na zieleń

Dobrą wskazówką zapobiegającą zmęczeniu oczu jest używanie monitora komputerowego o przekątnej ekranu co najmniej 20 cali, a rozdzielczość powinna wynosić co najmniej 1440 x 900 pikseli.

Zmęczeniu oczu można zapobiec, stosując następujące metody:

1) Usiądź wygodnie z ekranu komputera

2) Użyj naturalnego światła w swoim biurze

3) Rób przerwy od patrzenia na ekran komputera co 20 minut

4) Patrz przez okno w dal – najlepiej na zieleń